Pojęcie marketingu jest niesamowicie złożone, a to za sprawą nieustannie rozwijającej się branży internetowej. I tak na przykład pojęcie marketingu w obecnych czasach nie odnosi się jedynie do reklam na stronach internetowych, lecz także pozycjonowania czy programów afiliacyjnych. W tym artykule postaramy się przybliżyć nadmienione zagadnienia, które powinien znać każdy właściciel strony bądź sklepu internetowego.

Pojęcie marketingu odwiedź zawiera pozycjonowanie to w skrócie czynności, które mają na celu zdobycie jak możliwie najwyższej pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy. Bardzo pomocnym w tym przypadku narzędziem jest planer słów kluczowych, który pomoże określić na jakie frazy promować stronę internetową. Bowiem przy ich wyborze istotne są nie tylko preferencje posiadacza strony, ale przede wszystkim użytkowników wyszukiwarek internetowych. Planer słów kluczowych warte przeczytania to to tylko jedno z szeregu narzędzi stosowanych przez tak zwanych pozycjonerów. Do kluczowych z nich zaliczyć możemy przede wszystkim programy analizujące poziom zoptymalizowania strony, narzędzia do pokazywania powiązanych linków, jak również rankingi, które pokazują obecne pozycje na wybrane przez nas słowa.

marketing

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com

Kolejnym sposobem na promowanie naszej witryny w sieci mogą być programy partnerskie bądź inaczej programy afiliacyjne. Umożliwiają one współpracę reklamodawców to jest właścicieli stron internetowych z wydawcami, którzy pracują nad sprowadzaniem użytkowników siedzi na daną witrynę. Reklama partnerska przyjmuje różne formy. Może to być banner, mailing, marketing przykładowe badania marketingowe szeptany, inna strona internetowa. Różne mogą być także cele takiej reklamy, a co się z tym wiąże sposoby rozliczania należności dla reklamodawców.

Bowiem programy afiliacyjne dodatkowe czytanie opierać mogą się na zadaniach mających nakłonić internautę do wejścia na stronę, pozostawienia swojego adres mailowego lub telefonu bądź wykonania konkretnej czynności na przykład zakupu na stronie reklamodawcy czy ściągnięcia pliku. To które metody promocji są dla nas najlepsze zależy w głównej mierze od branży w której działamy, typu odbiorców naszej strony i wielkości kampanii marketingowej.