Zanim się określimy, przemyślmy, ile wynosi budżet, którym dysponujemy i ile środków przeznaczymy na lokal. Przemyślmy także, jak długo chcemy prowadzić działalność. Im dłuższa perspektywa nas interesuje, tym znaczniej opłaca się nam kupić własny lokal. Najszybszym źródłem wiadomości o takich miejscach jest oczywiście Internet. Po wpisaniu w wyszukiwarce internetowej sekwencji „lokale użytkowe Warszawa”, „lokale użytkowe na sprzedaż Warszawa”,lub „lokal użytkowy Warszawa”, uzyskamy wykaz odnośników kierujących nas do stron z ogłoszeniami lub bezpośrednich deweloperów.
Nim wybierzemy którykolwiek z lokali, uważnie przyjrzyjmy się propozycjom. Zwróćmy uwagę przede wszystkim na położenie i sąsiadów. Powinniśmy dopasować je do profilu naszej działalności. Wiadomo, że prestiżowy salon fryzjerski musi się mieścić w wyjątkowej lokalizacji, w pobliżu np. renomowanych sklepów. Z kolei osiedlowy sklep spożywczy mógłby się znajdować pomiędzy piekarnią a kioskiem. Nie powinniśmy się jednak sugerować jedynie fotografiami z ogłoszenia. Bezwzględnie powinniśmy umówić się ze sprzedawcą i obejrzeć lokal. Nie obawiajmy się wypytywać i starannie oglądajmy pomieszczenie. Nie zapominajmy, że zakup takiego pomieszczenia to inwestycja na lata i mamy prawo mieć gwarancję, że dokonujemy rozsądnego zakupu.
Nie zniechęcajmy się również proponowaną ceną – zazwyczaj właściciele są chętni do zejścia z ceny. Nie warto także zniechęcać się początkowymi niepowodzeniami.cięcie (hiperłącze do strony)Zainteresowanie lokalami użytkowymi jest ogromne, ale także ich podaż. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce internetowej jedną z fraz „lokale użytkowe Warszawa”, „lokale użytkowe na sprzedaż Warszawa”, lub„lokal użytkowy Warszawa”, żeby upewnić się, jak ogromny jest to rynek.