montaż kompletnego oprzyrządowania do haka holowniczego jest stosunkowo czasochłonny, ale samej kuli już dosyć łatwy oraz krótkotrwały. Hak może być użyteczny nie tylko do ciągnięcia przyczepki.
Można by na nim także zamontować dodatkowy kufer, który służy dla przykładu do transportu rowerów.

Obecnie nie ma na rynku nowych samochodów osobowych, które zaopatrzone są w zaczep (zobacz też: zaczep elektromagnetyczny) zamontowany fabrycznie na stałe. Zgodnie z aktualnymi regulacjami unijnymi zaczep musi być zdejmowany. Jeśli nasz samochód nie ma tego typu haka oraz chcemy go po prostu kupić, to w ofercie różnych producentów tego typu sprzętu odnajdziemy praktycznie wyłącznie haki z demontowaną końcówką, zatem tzw. kulą. Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym pozwala na poruszanie się po różnych krajach samochodem, który spełnia warunki techniczne państwa rejestracji, zatem posiadacze aut z hakiem zamontowanym na stałe, teoretycznie nie powinni posiadać z tego względu kłopotów podczas ewentualnej kontroli drogowej dla przykładu na terenie Niemiec.
wózek widłowy

Autor: haru__q
Źródło: http://www.flickr.com
Niestety, w rzeczywistości bywa już rozmaicie oraz rzeczywiście dużo jest zależne od podejścia konkretnego policjanta. Wróćmy jednak do tematu: podczas dokonywania zakupów trzeba zwracać uwagę na to, czy zaczep posiada homologację e20 lub E20. Wystarczyłoby jedynie, że na towarze będzie jeden z takich znaków, jednak mogłyby one również występować razem. Zaczep powinien posiadać także certyfikat PIMOT, zatem Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. Na specjalnej tabliczce znamionowej powinny się znaleźć takie dane jak: nazwa producenta, data produkcji oraz dopuszczalny tonaż.

Ceny najtańszych haków zaczynają się od ok. 200 zł. Za nieco łatwiejsze w użytku urządzenia z końcówką mocowaną automatycznie, powinniśmy zapłacić przeważnie ok. 600 zł albo nawet więcej.