Wygodny i pewny wjazd na posesję jest zależny od wielkości drogi, także minimalnego promienia skręcenia samochodu. Wybór typu bramy wjazdowej nie zawsze podyktowany jest upodobaniami właściciela. Czasami ukształtowanie parceli narzuca konkretne wyjścia.
Źródło: http://www.flickr.com
Bramy Toruń są wizytówką posesji i powinny być dostosowane do jej charakteru. Powinna być dopasowana do znajdujących się na działce budowli, bądź sposobu ich wykończenia. W przypadku obszernych działek wybór właściwej bramy wjazdowej nie stanowi problemu. Kiedy jednak nasza parcela jest ograniczona, okazuje się częstokroć, że nie mamy zbyt dużego wyboru. W takim przypadku należałoby zamontować bramę skrzydłową ( uchylne Polger). Bramy rozwieralne zdołają mieć jedno, albo dwa skrzydła osadzone do słupków posadowionych na fundamencie. Słupki mogą być metalowe, murowane, bądź betonowe. Do nich przypina się zawiasy, na jakich zawiesza się skrzydła bramy. Brama jednoskrzydłowa sprawdzi się, kiedy podjazd jest długi. Wadą tego rozwiązania jest ogromne i ciężkie skrzydło, jakie rozwierane ręcznie może przysparzać problemów. W bramach dwuskrzydłowych każde ze skrzydeł może mieć około 3 m szerokości. Bramy owe są zaopatrzone w skobel powstrzymujący, jaki chroni skrzydła przed przypadkowym otworzeniem – Polger.
Źródło: http://www.flickr.com
Odmiennym rozstrzygnięciem będą bramy przesuwne. Składają się one zwykle z jednego skrzydła, jakie porusza się wzdłuż ogrodzenia po jego środkowej stronie. Po otwarciu nie zajmują więc miejsca na podjeździe. Takie bramy Toruń wymagają montowania ponadplanowych słupków, jakie dostarcza wytwórca. Montuje się je z tyłu, za słupami ogrodzenia, po uprzednim przygotowaniu podstaw. Posiadacze płytkich parceli, jakim zależy na jak najmniejszych kosztach inwestycyjnych, powinni zdecydować się na zakup bramy szynowej. Jej skrzydło przemieszcza się na cylindrach, po szynie umieszczonej w warstwie powierzchni na fundamencie. Na słupku wiodącym zainstalowana jest niewielka prowadnica trzymająca bramę w odpowiedniej pozycji i umożliwiająca jej płynny ruch. Z kolei bramy samonośne są o wiele kosztowniejsze niż ich szynowe odpowiedniki, jednak ich budowa (tworzywa kompozytowe) powoduje, że są także mniej zawodne i mniej problematyczne w użyciu. Skrzydło bramy samonośnej porusza się tuż nad powierzchnią wjazdu.