W celach promocyjnych używane bywają różnorodnego rodzaju tworzywa sztuczne. Co poniektóre z nich są pozornie niezwykle do siebie podobne, ale w praktyce bardzo odróżniają się wzajemnie swymi właściwościami.
Przykładowo poliwęglan i plexi.
Źródło: http://www.flickr.com
Obydwa są przezroczyste, jednak ten pierwszy ma niezwykle wysoką udarność i odporność na uderzenia. Z tego też powodu wykorzystywany jest nie tylko dla potrzeb reklamowych, ale również jako zamiennik szkła w szklarni. Kolejny z powyższych materiałów, a zatem płyta plexi jest natomiast dość krucha, ale jest też bardzo wytrzymała na różnego rodzaju warunki atmosferyczne, posiada dobre parametry tłumienia oraz nie posiada tendencji do przebarwień. Jest surowcem niezwykle sztywnym oraz proponowana jest w wielobarwnej kolorystyce.
Jeżeli zaciekawiła Cię ta kwestia, bez obaw przeczytaj także to użyteczne opracowanie, gdyż przeczytasz tam bardzo ciekawe wiadomości.
Płyty pleksi cechują się bardzo wysoką przepuszczalnością światła (wynoszącą około 92%). Cechy tego materiału sprawiają, że mają one duże zastosowanie jako nośniki reklamowe. Mogą być to np. posiadające podświetlenie przestrzenne formy, tablice reklamowe czy też ścianki stoisk targowych. W budownictwie natomiast płyta plexi jest stosowana do konstrukcji barier dźwiękowych, jako oszklenia drzwi, przeszklenia poziome czy też osłony.
Marketing nie jest jednak jedyną gałęzią gospodarki, w której stosuje się ten surowiec. Plexi używa się także przy produkcji wanien, brodzików czy też kabin w solariach lub jako obudowy łóżek. W przemyśle lotniczym pleksi stosowane jest do produkcji okien w samolotach, a w przemyśle motoryzacyjnym wykonuje się z niego elementy reflektorów czy owiewki.
Co interesujące, taki termoplast jest dopuszczony do styczności z pożywieniem, więc jest też stosowany w przemyśle gastronomicznym. Surowiec ten jest oferowany np. w postaci płyt o konkretnych rozmiarach oraz o grubościach np. 4 czy 10 mm.