Osoby, które jeszcze ani razu nie przeprowadzały wiercenia i gwintowania aluminium, muszą obowiązkowo wykonać najpierw próby na pewnym kawałku aluminium.
Gwintowanie w aluminium różni się o wiele od gwintowania w stali.
Źródło: http://www.flickr.com
Źródło: Armacell
Należy wykonywać je bez pośpiechu i bardzo starannie. Obrotowa szybkość wiertła powinna być jak najniższa a wiertło i miejsce wiercenia powinno się zwilżać denaturatem. Najpierw warto wywiercić otwór o małej średnicy przykładowo 1,5-2 milimetry, a następnie go rozwiercić do wielkości, która jest nam potrzebna. Potem należy nagwintować otwór także przy zastosowaniu denaturatu. Takie gwintowanie należy wykonywać stopniowo i po każdych paru obrotach trzeba wkręcić gwintownik oraz usunąć resztki aluminium. Następnie należy gwintować dalej. Próba nacinania kompletnego gwintu za jednym podejściem łatwo skończyć się może całkowitym zniszczeniem gwintu, który jest nacięty lub złamaniem gwintownika. Zniszczenie gwintu czy zakleszczenie oraz złamanie wiertła albo gwintownika zeszpeciłoby radiator, ale również zaowocowało by kłopotami przy wyborze innych miejsc na dziury.
Przed przystąpieniem do pracy tego typu jak gwintowanie w aluminium trzeba koniecznie od radiatora odkręcić wentylator, aby nie został on zepsuty dla przykładu opiłkami z aluminium, które mogą się dostać do środka jednostki napędowej. Na początku gwintowania w aluminium trzeba wywiercić 2 otwory, które posiadają średnicę 2,3 i 2,4 milimetra, a później nagwintować je gwintownikiem M3. Jeden z otworów będzie służyć do przekręcania systemu scalonego, drugi natomiast do przykręcenia wspornika.
Wspornik tego typu z blachy o kształcie litery L niezbędny jest do ponadplanowego powiązania płytki i radiatora. Kiedy podczas wiercenie (Zobacz technika diamentowa wrocław Geo Synt) otwór „ucieknie”, można by łatwo skorygować błąd. Trzeba w takiej sytuacji przylutować układ scalony na odpowiedniej wysokości.