Od czasu gdy Polska dołączyła do Unii Europejskiej bez ustanku słyszy się o różnego typu certyfikatach jakości. Odpowiedni certyfikat chce uzyskać każda firma, nie ma znaczenie czy będzie to instytucja państwowa, czy wytwórca jakiegoś towaru czy może dostarczyciel usług. Działka ta jest trudna, zatem z miejsca zaczęły działać przedsiębiorstwa specjalizujące się w doradztwie i pomocy w uzyskiwaniu każdego rodzaju certyfikatów.

Firmy od razu zaczęły wprowadzać wszelkiego rodzaju systemy zarządzania jakością, o których więcej tutaj . Umożliwiają one podniesienie i utrzymanie standardów pracy w firmie. Zwiększają zaufanie klientów i partnerów biznesowych i znacząco wpływają na efektywność firmy. Zdecydowanie warto pomyśleć o wprowadzeniu takiego systemu, jeżeli myślimy o przynoszącym zyski działaniu na europejskim rynku.

trains

Autor: Mikey
Źródło: http://www.flickr.com

Warto także zapoznać się z podstawowymi terminami związanymi z certyfikatami i odpowiednim znakowaniem towarów. Nawet jeżeli korzystamy z pomocy firmy doradczej poczytajmy choć trochę na ten temat.

Przydaje się wiedzieć na przykład, że certyfikat iso 27001 dotyczy bezpieczeństwa informacji w przedsiębiorstwach. Jeżeli tworzymy miejsca pracy, prowadzimy ewidencję kadr – musimy sprawdzić, czy nasze metody postępowania są zgodne z wytycznymi Unii Europejskiej. Więcej pod tym linkiem

Jeśli przykładowo posiadamy firmę produkującą różnego typu maszyny, warto dowiedzieć się, czy dotyczy ich oznakowanie CE.Samsung – przejdź po tym linku -Jest to swego rodzaju deklaracja, że produkowany przez nas sprzęt spełnia normy bezpieczeństwa respektowane na obszarze Unii Europejskiej.

tuv: zarządzanie ryzykiem

Odmienną sprawą jest badanie jakości produktów spożywczych. To nie jest żadna fanaberia narzucona przez Unię, ale standardy dla pewnych grup produktów mogą się różnić od tych obowiązujących poza terenem Unii Europejskiej. W szczególności twarde obostrzenia nakładane są na produkty przeznaczone dla dzieci.

Certyfikaty, które nasza firma ma wzmacniają zaufanie do marki wśród klientów i potencjalnych kontrahentów. Warto zatem zainteresować się tematem, lub zwrócić o radę do uznanej firmy doradczej. Na pewno nie pożałujemy tej decyzji, wprowadzenie systemu zarządzania jakością czy też zarządzanie ryzykiem zwiększy efektywność pracy w naszym przedsiębiorstwie a to wprost przełoży się na zwiększenie przychodów.