Na sukces jakiegokolwiek przedsięwzięcia, oprócz rzetelnego realizowania zaplanowanego planu biznesowego, gigantyczny wpływ ma skutecznie uskuteczniona kampania marketingowa. Nie od dziś wiadomo, iż dobra reklama stanowi dźwignię handlu, a rozpoznawalność loga proponującej daną usługę czy asortyment produktów jest tak samo istotna (a być może nawet istotniejsza), jak przygotowana przez nią oferta.

reklama zewnętrzna

Autor: Andy Atzert
Źródło: http://www.flickr.com
W zależności od zapotrzebowania – typu ogłaszanej usługi, towaru bądź koncepcji, grupy docelowej, wyczekiwanych rezultatów, zasięgu prowadzonej kampanii a także środków jakimi dysponuje zleceniodawca, możemy wybrać z wielu środków przekaz. Reklama (billboardy reklamowe) zewnętrzna wykorzystuje przeróżnego rodzaju nośniki ulokowane w szeroko pojętej przestrzeni publicznej. Jego zaletą jest przede wszystkim niezwykle szeroki zasięg, zarówno przestrzenny, jak i czasowy, oraz możliwość dość precyzyjnego sprecyzowania docelowej grupy odbiorców.

Jednym z najczęściej wybieranych wariantów nośników reklamy typu outdoor jest szyld. Łączony przez większość z nas z mało atrakcyjnymi powierzchniami reklamowymi, usytuowanymi z reguły przy głównych trasach komunikacyjnych, w rzeczywistości umożliwia wykonanie zapadającej w pamięć kampanii reklamowej, za relatywnie niewielką kwotę. Jaki zatem powinien być skuteczny szyld? Główną zasadą, uwzględniającą wzrokowy charakter percepcji eksponowanych danych, jest przekazanie jak największej ilości treści przy użyciu jak najmniejszej ilości słów – warto tu zajrzeć. Odbiorcy przedstawianej reklamy zazwyczaj poruszają się dość szybko (pojazd, komunikacja miejska) i nie są w stanie zachować w pamięci długiego przekazu, umieszczonego na szyldzie. Przykuwające uwagę hasło i odpowiednia, jednoznacznie kojarząca się z treścią fotografia bądź grafika powinny zaciekawić klienta po czym ośmielić go do „pójścia za tropem”. Funkcją tej odmiany reklamy jest nie tyle sprzedaż prezentowanej oferty, ile budowanie konkretnego wizerunku wybranej marki.

szyld

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Skuteczność szyldów powiązana jest też ich lokalizacją oraz jakością wykonania. Szyldy Nowy Sącz eksponując reklamę skierowaną do konkretnej grupy odbiorców, powinny być usytuowane w pobliżu miejsc najczęściej przez nich uczęszczanych – dla przykładu reklama towarów dla dzieci powinna znajdować się w pobliżu przedszkoli. Kolejną odmianą reklamy typu outdoor są reklamy w Nowym Sączu jednakowo jak inne większe miasta jest pełna tego wariantu reklam (Reklamy Wiktor to dobry przykład).