Obecnie dość spora grupa inwestorów decyduje się na wejście w branżę oferującą usługi transportowe, żeby przewozić towary na terenie naszego kraju, lecz także za granicą. W tej sytuacji trzeba wydać pieniądze na odpowiednie pojazdy, gdyż bez popularnego TIR-a nie da się brać pod uwagę długich tras. Jaką więc kupić ciężarówkę?

ciężarówka - logistyka

Autor: NotrucksNolife
Źródło: http://www.flickr.com

Niestety, choć pomysł zakupu ciężarówki a następnie świadczenia usług transportowych jest całkiem prosty, to trzeba wyzbyć się złudzeń. To praca wymagająca dużych nakładów finansowych. Nieużywana ciężarówka, jak ciężarówki daf, może kosztować kilkaset tysięcy złotych, ale to nie wszystko, gdyż należy jeszcze doliczyć koszty opłat na granicy oraz podatków, ewentualne wizyty w warsztacie i ubezpieczenia, wypłaty pracowników jak również bonusy. Bardzo istotną kwestią, bez której nie da się zacząć współpracy z branżą zajmującą się transportem jest kupno samochodu (zobacz promocję dotyczącą usługi – uchwyt do przewozu drabiny) ciężarowego. Do naszego kraju dość często sprowadzane są samochody z innych zachodnich krajów, jak Wielka Brytania lub Holandia. Najnowsze dane odnajdziesz też tu: ciężarówki daf.

Są na pewno korzystniejsze cenowo od nowych samochodów, ale z racji swojego przeznaczenia mają mnóstwo przejechanych kilometrów, a to zwiększa prawdopodobieństwo ewentualnych usterek. Normalny TIR robi około 10 000 kilometrów miesięcznie, nietrudno więc policzyć, jaki ma przebieg kilkuletnie auto. Pamiętajmy więc, iż jak kupujemy dość wiekowe auto, to na pewno przydarzy się jakaś naprawa. Najpewniejszym posunięciem będzie w takim wypadku kupno nowej ciężarówki. Będzie z pewnością służyć przez kilka pierwszych lat. Wypożyczenie także oferuje interesujące rozwiązania, gdyż firma leasingująca musi nam dostarczyć dobrze działające auto. Dla zaciekawionych tematem: sprawdzone naczepy poleasingowe.

ciężarówki

Autor: AngieD.
Źródło: http://www.flickr.com

W ten sposób możemy nabywać inne środki komunikacji potrzebne sprzęty, takie jak naczepy poleasingowe. Co do pojazdów z dużymze sporym przebiegiem, nasuwa się także dodatkowa kwestia. Mianowicie warto pamiętać, że ciągle zatwierdzane są nowe rodzaje opłat. Dlatego, im więcej ciężarówka pali, tym większe myto będziemy płacić za kilometr. To często kwestia kilkunastu groszy za kilometr, więc zdaje się niewiele, lecz po kilkuset tysiącach kilometrów bardziej opłacalny wydaje się zakup samochodu ciężarowego z bardziej ekonomicznym silnikiem.