Pamiętajmy jednakże, by w miejscach, po jakich będą przesuwać się samochody, zestawić grubsze fragmenty. Na szlaki piesze wystarczy kostka betonowa albo kamienna o grubości 4 cm lub 4,5 cm bruk klinkierowy. Osiągalna na rynku kostka drewniana nie znosi z kolei dużych obciążeń, ale można nią utwardzać ścieżki. Kostka betonowa postarzana Libet Decco cieszy się aktualnie dużym powodzeniem, dzięki temu że ma stonowany wygląd. Oprócz zwykłego betonowego bruku – o typowych konturach oraz odcieniach – dostępna jest kostka o uszlachetnionej powierzchni, która nieźle odtwarza kamień i drewno (zobacz schody pomorskie) (wśród roślin najlepiej prezentują się materiały naturalne). Nowe technologie pozwalają dowolnie kształtować oraz farbować bruk oraz stosować różne sposoby obróbki jego wierzchniej warstwy. Liczne kolekcje bruku oferowane przez firmę Libet zawierają elementy zróżnicowanych rozmiarów, jakie po ułożeniu dają niezwykle naturalny rezultat. Warta adnotacji jest też tak zwana kostka ekologiczna – z wypustami dystansowymi, dzięki jakim w nawierzchni zostają prześwity (wolne powierzchnie możemy wypełnić kruszywem albo ziemią po czym zasiać trawę). Plusem takiej nawierzchni jest przede wszystkim to, że przepuszcza wodę deszczową do gruntu. Zastosowanie znajduje zazwyczaj na podjazdach (nie zaś na ścieżkach), bowiem mniej wygodnie się po niej idzie.
Co lepiej się sprawdzi – klinkier czy kamień? Obydwa surowce cechuje duża wytrzymałość a także trwały kolor. Bruk klinkierowy produkuje się z gliny i piasku poprzez wypalanie w niezwykle wysokiej temperaturze – dzięki temu jest to bardzo solidny surowiec – nienasiąkliwy, odporny na szlifowanie, działanie substancji chemicznych, płowienie. Bruk kamienny natomiast zawsze ma szlachetny wygląd. Jego obrys jest nieregularny, nawierzchnia może być piaskowana, łamana lub polerowana.