Stolica województwa dolnośląskiego to miasto wyjątkowo przychylne zaczynającym przedsiębiorcom. Jeśli myślimy o założeniu tutaj swojego biznesu, najlepiej najpierw pomyśleć o znalezieniu lokum. Wbrew pozorom, najkorzystniejszą lokalizacją wcale nie jest ścisłe centrum miasta. We Wrocławiu działają liczne kompleksy lokali dostosowanych do pełnienia roli siedziby przedsiębiorstwa – jak choćby Park Przemysłowy lub Park Biznesowy.
Źródło: http://www.flickr.com
Wybierając lokalu dla siebie, najlepiej skorzystać z wsparcia developera. We Wrocławiu funkcjonuje wiele przedsiębiorstw specjalizujących się w świadczeniu tego typu usług. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce online frazę „developer Wrocław”, by natrafić na dziesiątki witryn. Profesjonalne firmy świadczące usługi developerskie kontrolują podległe sobie lokale od momentu rozpoczęcia budowy (sprawdź firma budowlana Wrocław) aż do sprzedania lub dzierżawy. Znakomicie zatem je znają i rzetelnie umieją doradzić coś najemcy.
Adresy takich firm wyszukamy również w regionalnej gazecie, w dziale ogłoszeń, pod sekwencją „developer Wrocław”. Miejsca możemy też poszukiwać na własną rękę, śledząc portale i fora ogłoszeniowe. Nieocenioną pomocą ponownie okazuje się Internet. Po wprowadzeniu w wyszukiwarce sekwencji „lokale użytkowe wrocław” uzyskamy bogaty spis stron z ogłoszeniami. Bez znaczenia, czy szukamy miejsca pod biuro, czy też sklep z odzieżą, lub ciastkarnię – bez wątpienia znajdziemy coś, co spełnia nasze oczekiwania. Tak samo jak w przypadku developerów, masę ofert znajdziemy także w regionalnych ogłoszeniach w gazetach, pod hasłem „lokale użytkowe Wrocław”.
Na co zwrócić uwagę, gdy już postanowimy obejrzeć jakiś budynek? Ważny jest kontakt z właścicielem – czy odpowiada na nasze telefony, udziela rzetelnych odpowiedzi itp. Dyskredytujące powinny być jakiekolwiek kłamstwa. Z lokum niezgodnego z opisaniem w ogłoszeniu, lepiej natychmiast zrezygnować. Zastanówmy się dobrze, czy lokalizacja sprzyjałaby naszemu biznesowi. Jeśli chcemy prowadzić kancelarię prawniczą, lokal położony pomiędzy sklepem monopolowym a ciastkarnią nie pomoże zbudować wizerunku wiarygodnej marki.