Nadeszło też trochę nowych rzeczy nie tylko w obszarze ogólnych projektów pojazdów wodnych oraz dobrych praktyk ich konstrukcji, ale także najnowszych technologii wykorzystywanych na statkach.
W pierwszej kolejności w perspektywach polepszających obecny stan planowano wprowadzenie nowych modeli statków pasażerskich. Początkowo brano pod uwagę 4 rodzaje tych modeli, ale w trakcie sporządzania projektu zdecydowano skorygować założenia konstrukcyjne. Rozważono sens konstruowania większego statku, bo uważano, iż nie będzie on w pełni wykorzystany.
Ten odnośnik do serwisu przewód termoodporny prowadzi do bardzo ciekawej witryny, która zawiera równie interesujące informacje na opisywany temat.
Co więcej przy projektowaniu większego statku Oczywistym stało się, że jego zanurzenie znacząco przekroczy dozwolone założenia. Do zbudowania wykorzystane były między innymi żurawie Potain – oferta żurawi na na dzwigmar.pl. Prace wykonawcze zajęły sporo czasu, ponieważ wprowadzono takie elementy, jak zamknięcie silników z przekładniami, zrobienie nadbudówki, poprowadzenie instalacji elektrycznych oraz wyposażenie jednostki. Pewne dyrektywy spowodowały duży wzrost wyceny, jaki nie był przewidziany w zakładanym budżecie.
Konstrukcja dobrze zaprojektowanych statków pasażerskich w świetnie wyposażonych stoczniach z wykorzystaniem konkretnych i pewnych urządzeń jak żurawie Potain () lub inne dźwigi i polepszenie bezpieczeństwa to sprawy priorytetowe, bo sporo osób sugeruje się stanem statków i najświeższymi badaniami dotyczącymi katastrof na wodzie.