Dobrze opracowane programy lojalnościowe mogą stanowić efektywną platformę komunikacyjną z grupą ważnych klientów, w przypadku której wymiana zdobywanych przez klientów punktów na konkretne towary stanowi rodzaj dialogu. To, że klienci mogą wymienić zebrane punkty na nagrody, stanowi w wielu wypadkach bardzo istotny element w ich pozyskiwaniu i przez długi czas jest znaczącym elementem dialogu.

Program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com

Z czasem dialog można wzbogacać o inne, cenne z punktu widzenia firmy, elementy stanowiące dla niej ważne wsparcie sprzedaży. Dla firmy, która taki program wciela w życie, katalog z nagrodami może być doskonałym narzędziem informowania klientów o niej samej oraz o jej ofercie. W takim dialogu najważniejszy i często najtrudniejszy jest początek rozmowy, w czym rzecz jasna znakomicie może pomóc dobrze „skrojony” program lojalnościowy, który powinien zainicjować pozytywną reakcję klienta. Jeśli zakończy się to powodzeniem, ważne jest, aby na tym etapie kontaktów z klientem nie kończyć, tyko go działać dalej poprzez dodawanie nowych aspektów i wątków. Dotrzymywanie składanych w ten sposób obietnic przesądza o tym, czy firma będzie wiarygodna w opinii klientów. Wizja programu powinna pozwalać na jego ewolucję tak, aby dialog stawał się jak najbardziej efektywny, a lojalność klientów w stosunku do firmy okazywała się dla nich czymś oczywistym, wręcz niezauważalnym.

Rozwój programu powinien z grubsza przebiegać w następujących krokach:elementy transakcyjne, które mają rozpocząć i uaktywnić relację,baza klientów podlega segmentacji i stanowi źródło wiedzy dla firmy,nadawanie indywidualnych komunikatów do poszczególnych segmentów,bodźce komunikacyjne ulegają wzmocnieniu poprzez stałą intensyfikację działań niestandardowych.

Program lojalnościowy bywa również idealnym narzędziem dla przedstawicieli handlowych, którzy mogą wykorzystywać go do nawiązywania bezpośrednich relacji z klientami.

Jeśli ten artykuł pochłonął Cię kompletnie, to zobacz także inny pomocny tekst (poltrading.com.pl/), który niewątpliwie posiada równie absorbujące dane.

W przypadku jeśli dystrybucja firmy działa na poziomie hurtowni, program taki może również z z powodzeniem spełniać funkcje monitorowania sprzedaży detalicznej.

Źródło: Firma Profill